امنیت ارز دیجیتال – امنیت کیف پول بیت کوین

راهنمای افزایش امنیت بیت کوین ارز دیجیتال – امنیت کیف پول دیجیتالی و سایر ارزهای جهانی

مقاله اختصاصی سایت ارز جهانی

روزرگاری نگران دزدیده شدن پولهای اسکناسی خودمان در کوچه و خیابان توسط سارقانی که گاه موتورسوار بودند و یا با خودرو بودیم . بعد از آن باید مراقب امنیت پولهایمان در بانک می‌بودیم و اما این روزها کیف پول الکترونیکی که دارائیهای ما در آنها نگهداری می‌شوند دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

اما امنیت یک پول کیف الکترونیکی که بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در آن نگهداری می‌شود چطور باید تامین شود؟

در واقع در هیچ جای این جهان نمی‌توان ادعا کرد امنیت 100% وجود دارد . اما می‌توان آن را افزایش داد. برای مثال میزان امنیتی و مراقبتی که برای نگهداری یک آدامس مورد علاقه نیاز است بسیار کمتر از میزان امنیت برای نگهداری نیم کیلو طلا در منزل می‌باشد!

اصولا امنیت کیف پول الکترونیکی می‌تواند از این راه‌ها مورد آسیب تهدید قرار بگیرد.

انتخاب رمز آسان – قراردادن رمز در اختیار دیگران – سرقت اطلاعات از طریق اکانت‌های وی.پی.ان و یا اتصال وای فای نامطمئن – نداشتن نرم افزار امنیتی قوی در کامپیوتر

اینها موارد امنیتی است که از سوی شما باید مورد توجه قرار گیرد.

اما از طرف مقابل شما، یعنی کسی که پول الکترونیکی شما را نگهداری می‌کند و به شما کیف پول الکترونیکی داده نیز موارد امنیتی بسیار مهم هستند که عبارتند از:

1- سیستم SSL مطمئن، به روز و حرفه ای

2- سرور مناسب که به روزرسانی‌های مداوم را در بخش سخت افزار و نرم افزار سرور و هاستینگ خود داشته باشد و تنظیمات امنیتی لازم را نصب کرده و به روزرسانی پی در پی نماید.

شاید بخواهید از من بپرسید که چطور می‌توانم بررسی کنم که سایتی که کیف پول اینترنتی در اختیار من گذاشته همه این موارد را رعایت و نصب کرده و به روزرسانی مستمر دارد؟

طبیعی است همه ما همه چیز را نمی‌دانیم و باید از دیگران کمک بگیریم. در این موارد نگاهی به “اعتبار” سایتی که کیف پول الکترونیکی ارائه می‌کند می‌اندازیم.

اعتبار شامل مشخص بودن مدیران و گردانندگان و داشتن آدرس فیزیکی مشخص در کشور معتبر و خوشنام – قدمت و عمر فعالیت – میزان کاربران و نقد کارشناسان و متخصصان امنیتی فضای دیجیتال و ارز دیجیتال درباره آن سایت می‌باشد.

اما باز همه اینها به هیچ عنوان این تضمین را به شما نخواهد داد که کیف پول الکترونیکی شما در معرض تهدید سرقت و هک قرار نخواهد گرفت. زیرا همانطور که اشاره شد امنیت نسبی است! اما سایتی که معتبر باشد و هک شود پول کاربران را تضمین می‌کند. برای مثال همین چند مدت قبل صرافی بایننس هک شد که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان می‌باشد و 7000 بیت کوین از کیف پول مشتریانش برداشت شد، اما مدیر بایننس اعلام کرد که این زیان به مشتریان جبران شد!

درباره ارز جهانی

اخبار و دنیای رمزارزها ، آموزش ارزدیجیتال، خرید و فروش بیت کوین و کلیه رمزارزها در سایت اینترنتی ارزجهانی

همچنین ببینید

هک رمزارز – سرقت ارزدیجیتال

اخبار مربوط به هک رمزارز – سرقت ارزدیجیتال در کره شمالی می‌گویند ارزدیجیتال یا همان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *