قانون استخراج بیت کوین در ایران

قانون استخراج بیت کوین و اخبار محدودیت وادعای غیرقانونی بودن کریپتوکارنسی‌ها در ایران و راهکارهای ارائه شده و تدیون قانون برای ارزهای دیجیتال

این روزها هر کسی که از راه می‌رسد درباره بیت کوین نظر تخصصی می‌دهد که البته بیشتر آنها حول محور “ممنوع است” می‌چرخد! انگار بیت کوین دو روز است به بازار آمده و فرصتی برای بررسی، تحلیل و واکنش مناسب نبوده است.

اینکه استخراج بدون قانون بیت کوین آنهم با این برق یارانه ای باعث زیان به کشور می‌شود و موج ورود مزرعه داران بزرگ بیت کوین را به ایران باز می‌کند حرفی نیست، اما موضوع اظهار نظر غیرکارشناسی ومجازات بر پایه قانونی که وجود ندارد است!

چرا اینقدر دیر به فکر افتاده اند و البته ارز دیجیتال بخش بزرگی از بانکداری دنیا را به چالش کشیده، اما آنها واکنش مناسب به آن نشان می‌دهند. برای مثال دولت مالزی سرمایه گذاری گسترده ای بر روی بلاک چین و ارز دیجیتال شروع کرده، در قبرس دانشگاه بلاکچین و رمزارزها در رشته کارشناسی ایجاد شده و در ایران مانند هر کالا یا خدمات تازه اول ممنوع می‌شود و…

شاید تنها کسی که دیدگاه مثبتی درباره بلاک چین و رمزارزها دارد وزیر ارتباطات باشد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در گفتگو با آسوشیتد پرس عنوان کرده که ایران برای استخراج بیتکوین یک بهشت می‌باشد. ایشان در ادمه افزود فعالیتهای ماینینگ کریپتوکارنسی بر پایه قانون هیچ محدودیتی ندارد، اما دولت و بانک مرکزی موقتا تا وضع قوانین جدید جدید و مرتبط با رمزارزها، اداره گمرک را ملزم ساخته اند تا جلوی ورود تجهیزات ماینینگ به ایران را بگیرد.

همچنین معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین و رونمایی از آیین‌نامه استخراج رمزارزها در هفته جاری خبر داد. که گفته بودند در هفته جاری آیین‌نامه مربوط به کسب‌وکار ماینینگ و تولید ارزهای دیجیتال نهایی و ابلاغ می‌شود. وی در ادامه یادآور شد: طرح پیشنهادی که بر اساس آن نرخ تعرفه محاسبه برق مصرفی صنعت استخراج ارز رمزپایه هفت سنت به ازای هر کیلووات ساعت مطرح شده بود، در هیات دولت رد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی دولت برگشت داده شده است.

خبر تازه: کمیسیون اقتصادی مجلس برای رمزارزها تشکیل جلسه می‌دهد

سایت ارز جهانی

www.ArzeJahani.ir

درباره ارز جهانی

اخبار و دنیای رمزارزها ، آموزش ارزدیجیتال، خرید و فروش بیت کوین و کلیه رمزارزها در سایت اینترنتی ارزجهانی

همچنین ببینید

درباره صرافی‌های ایرانی فعال در بازار رمزارزها – نقش دولت و رمزارز پیمان و رمزارز ملی

صرافی ایرانی رمزارزها – دولت – رمزارز ملی

درباره صرافی‌های ایرانی فعال در بازار رمزارزها – نقش دولت و رمزارز پیمان و رمزارز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *